Bergen Rugbyklubb

Sosiale medier & design av drakter



Bergen Rugbyklubb ble stiftet i 1999, og har siden den gang vært Norgesmester flere ganger, og blitt en av Norges største og mest suksessfulle Rugbyklubber. Siden 2017 har Bonami vært helt eller delvis ansvarlig for promoteringen av Bergen rugbyklubb på sosiale medier, og har siden 2019 også vært ansvarlig for å skaffe sponsorer, og design av drakter. I tillegg har klubben også startet opp et nytt prosjekt med mål om å få flere barn og unge involvert i rugby i Bergen, Bergen Rugby Development. Også her har bonami vært involvert i utviklingen av visuell profil og drift av sosiale medier.

Design av drakter


Etter å ha vært ansvarlig for BRKs visuelle profil på sosiale medier, var det også naturlig å skulle være ansvarlig for design av drakter også. 2019 var klubbens 20-års jubileum så draktene var litt utenfor normen med et retro-preg uten å se gammeldags ut. Logoen ble også endret i 2019 for å feire 20 år. I 2020 gikk draktene tilbake til de tradisjonelle fargene svart og rød i en gradvis endring med svart nederst for å matche fjorårets shortser.


Sosiale Medier


Med tanke på hvor liten idrett rugby er i Norge er det viktig å utnytte sosiale medier på best mulig måte for å kunne tiltrekke seg sponsorer som igjen kan bidra til å dekke reisekostnader o.l. for klubbens spillere. Bergen Rugbyklubb består utelukkende av amatørspillere, og sponsormidler vil ofte være med på å avgjøre om klubben kan stille med fullt lag til bortekamper eller ikke. Til tross for å være en amatørklubb er det viktig å framstå mer profesjonell og som en større klubb enn det BRK faktisk er, nettop for å kunne tiltrekke seg sponsorer.

Har du et prosjekt du vil at vi skal se på?