Hold deg flytende i et hav av annonser

 

350 millioner bilder publiseres på Facebook hver dag.
Hvordan sikre at dine bilder blir sett?


: Bruk farger 🎨

Å bruke de rette fargene kan hjelpe med å gjøre at dine innlegg fanger oppmerksomheten og trekker kunden inn.

: Kvalitet over kvantitet ✅

Pass på at bildene og innleggene dine holder en god standard. Kvaliteten på bildene er viktigere enn du kanskje tror.

: Publiser regelmessig ⏰

Regelmessighet er viktigere enn hyppighet. Publiser gjerne innlegg ofte, men ikke mer enn du klarer å opprettholde i lengden


 

I snitt blir det delt ut mer enn 4 millioner likerklikk 👍
hvert eneste minutt 🕖


Her er tre tips som kanskje kan hjelpe deg
når du publiserer ditt neste innlegg.

 

Kjære alle du

Husk å alltid henvende deg til hver enkelt følger. "Har du sett det nye produktet vårt?". Tillat hver følger å tro at han eller hun er den eneste kunden som betyr noe, selv når kunden er den 496. personen som liker et innlegg.

Klubbhus

Hva med å lage en facebook gruppe hvor kundene kan samles og dele sine ideer med deg og hverandre. Du kan opprette gruppen, velge kjøreregler, og så la kundene gjøre resten av jobben. Se på "Nillevenner" som et prakteksempel

Velkommen inn

Facebook har de siste par årene valgt å prioritere "genuine samtaler" fremfor åpenbar markedsføring. Du kan få mye igjen ved å løfte sceneteppet en gang i blant, og gi følgerene dine en bitteliten kikk på hverdagen i din bedrift.


Du har funnet det rette bildet.


Hvordan skal du nå konvertere alle de visningene til likerklikk?


Ok... Nå som du har funnet det rette bildet.


Hvordan skal du nå konvertere alle de visningene til likerklikk?


 

I snitt blir det delt ut mer enn 4 millioner likes 👍
hvert eneste minutt 🕖


Her er tre tips som kanskje kan hjelpe deg
når du publiserer ditt neste innlegg.

 

Kjære alle du

Husk å alltid henvende deg til hver enkelt følger. "Har du sett det nye produktet vårt?". Tillat hver følger å tro at han eller hun er den eneste kunden som betyr noe, selv når kunden er den 496. personen som liker et innlegg.

Klubbhus

Hva med å lage en facebook gruppe hvor kundene kan samles og dele sine ideer med deg og hverandre. Du kan opprette gruppen, velge kjøreregler, og så la kundene gjøre resten av jobben. Se på "Nillevenner" som et prakteksempel

Velkommen inn

Facebook har de siste par årene valgt å prioritere "genuine samtaler" fremfor åpenbar markedsføring. Du kan få mye igjen ved å løfte sceneteppet en gang i blant, og gi følgerene dine en bitteliten kikk på hverdagen i din bedrift.

 

Noen tall å tygge på


Facebook Instagram Snapchat
18-29 år 72% menn
80% kvinner
72% menn
83% kvinner
74% menn
83% kvinner
30-39 år 85% menn
89% kvinner
56% menn
80% kvinner
66% menn
78% kvinner
40-59 år 85% menn
89% kvinner
55% menn
70% kvinner
63% menn
75% kvinner
60+ år 76% menn
83% kvinner
31% menn
49% kvinner
36% menn
50% kvinner
Alle over 18 80% menn
85% kvinner
52% menn
68% kvinner
58% menn
69% kvinner
Daglig bruk 82% 60% 70%

Bruk hele verktøykassen

Facebook er fullstappet av verktøy som sjelden blir brukt. Spesielt i Norge. Alt fra live-sending, til spørreundersøkelse, Facebook Marketplace, og pengeinnsamling for å nevne noe. Alle disse funksjonene passer ikke nødvendigvis for deg til enhver tid, men det lønner seg å se på hvilke andre verktøy du kan finne nederst i verktøykassen!



: Se gjennom innstillingene på Messenger. Kanskje du kan integrere Messenger på hjemmesiden din?
: Skjekk om fanene du bruker på Facebook er de beste for deg. Finnes det noen "plugins" du kan bruke?
: Hvis du legger ut video på f.eks Youtube for så å linke til Facebook kan du kanskje tjene litt på å fjerne Youtube som mellomledd.

 

Har du et prosjekt
du vil at vi skal se på?