Kjartans Kjøkken

Logo, sosiale medier & produksjon av grafisk materiell.



Kjartans Kjøkken er et prosjekt av Kjartan Kjetland med formål om å dele Kjartans lange erfaring som kokk og kjøkkensjef med resten av landet. Prosjektet benytter seg hovedsaklig av Facebook og Instagram, hvor det publiseres videoer av diverse oppskrifter. I tillegg deltar Kjartan på Julemarkedet i Haugesund vært år hvor han blant annet selger sitt unike ekstra grove surdeigsbrød med kornrester fra øl-produksjonen til Garasjebryggeriet, samt leverpostei, delfiakake, og skjærefjøler - ofte fra resirkulert treverk

Sosiale Medier og grafisk design


I dag er det over 2,7 milliarder brukere på facebook og den gjennomsnittlige brukeren liker 10 innlegg, kommenterer 4 ganger, og trykker på 8 annonser per dag. For å skille seg ut og fortjene étt av disse likerklikkene eller kommentarene kreves det at man produserer innhold som er fengende og interessant for sin kundegruppe, og siden Kjartans Kjøkkens hovedfokus er publisering av oppskrifter og videoer på Facebook samt arrangementer og artikler til salgs er det viktig at bildene og videoene fanger oppmerksomheten og at teksten er godt formulert. Bonami sitt ansvar er å produsere grafisk materiell som fanger oppmerksomheten samtidig som bildene har substans og er relevante for innlegget som følger med.


Logoprosess


Å produsere en logo for denne typen prosjekt innebærer å ta høyde for bruksområder man ikke har kommet på enda. Ved prosjektets start var det ikke godt å vite hva logoen skulle brukes til i fremtiden, men vi var enig om at en enkel og allsidig logo var viktig. Derfor ble en enkel "K" utgangspunktet. Både for å sikre at logoen kan brukes i årevis fremover, og for å dra nytte av Kjartans rykte som kokk i Haugesundsområde. K'en minner om en tidligere logo brukt blant annet på emballasje på leverpostei, og sirkelen viser til logoen fra det prosjektet Kjartan kanskje er mest kjent for på Haugalandet - "Extreme Dinners" og "Paul & K"

Har du et prosjekt du vil at vi skal se på?